18 Ekim 2009 Pazar

2 dakka efendi ol !!!



      Efendilik güzel şeydir, Bir insana efendi diye hitap edilmesi bile üstünlük göstergesidir. Anlatacağım şeyler  bundan çok çook uzun yıllar önce değildi ben diyeyim 10 yıl ya vardı ya  da yoktu. Efendilik ayrı bir erdemmiş çok eskilere gidebilsem, anlatabilsem zaten onların hikayesini tadından yenmez.

      Geçmiş zaman ifadesi kullanıyorum çünkü onları anlatmaya yaşım yetmez. 
''dünkü çocuk'' derler sonra bana :)

   Efendilik,erdemlilik,dürüstlük,usturupluluk,delikanlılık asıl itibariyle özünde insan olabilmek kendi değerlerini cebine koyarak aydın olabilmek,ya da ne bilim adına bir çok şey sayıp durduğuz mükemmel sıfatlar şimdi değerini yitirmeye başladı gibime geliyor! Özellikle buna değinmek amacıyla üstün körü bir yazı yazıcam kısa başlıklarla tozunu alıp geçicem, çünkü detaylı yazılarımı sonraya saklıyorum.

      Belki de her şey teknolojinin çok hızlı gelişmesiyle başladı akabinde bize özgü değer yargılarının yitirilmesiyle,ekonominin iyice çığırından çıkmasıyla gelişmesine hız verdi. Küresel dünyanın ne pisliği varsa ilk onu üstümüze sıçratmayı marifet bildik hep! İyiye güzele dair şeyleri benimsemeyi öğrenmek hep en son tercihimiz oldu nedense!

      Şimdinin;  fırlamalık, şaklabanlık, adına sıra dışılık dedikleri dünyamızdan olmayan insanları çevremizde daha sık görmeye başladık ya, yanarım da ona yanarım! Eskiden istiklal caddesinde gördüğümüz tipleri şimdi çevrenin tümüne mikrop gibi hızla yayıldıklarını görünce şaşırıyorum. Adama bu davranışlarından dolayı ''piç'' denilmesi ona yapabileceğin en iyi iltifat. Hoşlarına da gidiyor gözlemlediğim kadarıyla. Eskiden böyle hitaplar kavgayı bırak, cinayet sebebiymiş bea!

Bu tür yaratıklara da yüksek dozajda prim veren insanları da esefle kınıyorum. Günümüzde insan gibi insanların, adam gibi adamların sayısı gittikçe azalırken ender ve nadir olan şeyler daha kıymetli olur diyenlerin haklı çıkmasını halen  beklemekteyim.

Burdan sesleniyorum ''özünüze dönün !''  Bu kadar şekilcilik, cibiliyetsizlik gerçekten fazla! Özendiğiniz batı toplumu bile sizi görünce derin bir ohhh çekiyor ve herhalde diyorlardır,

’’ Tanrım halimize binlerce kez şükür, biz bile  bu kadar mokunu çıkarmadık bu işin’’ diyerek kendi hallerine şükrediyorlardır! Kendi milletimizin o kadar güzel değerleri varken elin gavurlarının bize örnek  olmasını aklım almıyor yadırganmayacak gibi değil ki canım.

        Şu ana  kadar anlattım olaylar sadece şekilcilik,görünümden değil elbet Kimseyi aynı standartlara koymak kimsenin haddi değil ki benim olsun! Elbet ama görünen köy uzakta değil sonrasında yaşanacak yozlaşmalar insanın canını sıkıyor, ne yalan söyleyeyim. O denli her konuda tüketim toplumu olduk ki ! Güzel Türkçemizi bile tüketir olmuşuz.Şekilcilikle,değerlerin yitirilmesi ile başlanan süreç dilimizin yozlaşmasına kadar gidiyorsa burada bir sorun vardır arkadaş!

       Son söz, dürüstlük,çalışkanlık,yardımseverlik,duyarlılık gibi efendilik ve hanımefendilik çatısı altında birleşen karakteristik huylarımızın yok olmasına seyirci kalmak üzüyor beni,sadece bunları dile getirmek , paylaşmak istedim.

1 yorum:

dusunenbalik dedi ki...

"ender ve nadir olan şeyler daha kıymetli olur diyenlerin haklı çıkmasını halen beklemekteyim.."

aynen öyle.