19 Aralık 2009 Cumartesi

Yakışmadı Sana İstanbul !



        İstanbul ey yeditepeli şehir!
       Herşey yakışıyor da, bir yağmur yakışmıyor sana! 
    En azından ben yakıştıramıyorum belki de hiçbir zaman yakıştıramayacığım o muhteşem şanına...
       Dün evden adımımı atar atmaz yakalandım yağmura.Dışarıda işim vardı  mecburen düştüm yollara. Gideceğim yere yetişmek için bir araçtan diğerine binme mücadelesi verirken yediğim yağmurun haddi hesabı yok! Gündüz neyse de akşam üstü  bir yağmaya başladı ki evlere şenlik. Rahmettir yağacak elbet. Çok şükür lafım yok ama bu kentin altyapısı yok be kardeşim! Her yağmurda evimi sel basacak diye yağmur yağmaması için duaya çıkacak nerdeyse bazı insanlar. ( Bunların çoğunlugu dere yatağındaki evinde yatan vatandaşlar ki o ayrı konu ) 2010 yılının Kültür kenti olacak İstanbul ! Tam olarak hazırmıyız bu ev sahipliğine orası tartışılır ama bence bu organizasyonun tarihi daha  çok önemli. Meteroloji raporları iyi alınmalı Allah korusun bir yağmur yağarsa  makyajı akar şehrimin,kusar tüm bozuk alt yapısını üst tarafa !
   İstanbul'un sürekli sel haberleriyle haberlerde haber değeri taşımasından o kadar rahatsız oluyorum ki. (Trafiğine bile alışmışken) Şu yağmur sonrası manzara beni çok üzüyor. Hep bir acı haber alıyoruz her yağmur sonrası. Cana da geliyor malada. Yakışmıyor İstanbul'a ! Hea diyceksiniz neden İstanbul ? Başka şehirlerimizde de olmuyor mu? Oluyor elbet ama burdaki nüfus yoğunluğu çok önemli. Başka bir yerde aynı yağmur zarar vermezken burda felaket doğurabiliyor.İstanbul'da tükürsen yere sel olup akıyor, tsunami oluyor sanırsın o derece yani :))
        Ben isterim ki yağmur sonrası haberlerde ''İstanbul yağmur sonrasında  uyandığında muhteşem gökkuşağı manzarasıyla uyandı ya da Yağmur sonrası toprak kokusu şehrin havasını değiştirdi'' gibi haberler duymak isterken, biz felaket bölgelerinden gelen haberlerle bilanço yapıyoruz.
  Nisan yağmurunda sevgililer ıslansın bu kentin sokaklarında  ama  canlar heba olmasın bir daha!
 Neyse geleyim dün ki yaşadığım ilginç olaylara;   Caddelerden,sokaklardan  bir su dalgası geliyor ki adım atılacak yer yok, ayağını bastığın her yerde su diz kapağına geliyor. Islanmayı bıraktım en az zaiyatla nasıl karşıya geçerim diye düşünürken küüttt hızla geçen bir araç bir su sıçrattı ki üzerime! Ona su diyenin ağzı egilir. Bildiğin istanbul kanalizasyon atığı! Kıçımdan hiza alarak aşağıya doğru komple üzerim pislendi. Sırılsıklam olduğumu hissetmemle o duyarsız vatandaşa ağız dolusu küfür savurmam aynı anda gerçekleşti! Neyse ezan okunuyordu küfürlerimin bir kısmını içimde beklettim. hocaya dua etsin :))
Ya güldüm demin ama sinirimden falla ! Kendimi sakinleştirdikten sonra, bu işte de bir hayır var mı ? diye düşünürken. Dedim neresinde acep hayır ? Her yerimden şehrin pisliği süzülüyo! Üstüm leş gibi kokuyor! Etrafta böyle insanlıktan nasibini gecikmeli de olsa almamış yaratıklar varken! Can çıkar huy çıkmaz ya , iş görüşmesinden dönerken değilde giderken olsaydı! Gerçekten yıkım olurdu benim için.
   Dün gudümsüzlük bende miydi ? bilmem ama anlatmaya değecek o kadar olay yaşadım ki !
 Gittiğim her yerde elektrik kesildi! Ben giderken vardı ama benden sonra bir daha olmadı :)) Sonra Bindiğim araç kaza yaptı! Bunun gibi olaylara tanık oldum  ama tanımamazlıktan geldim işte. Kendimi eve nasıl atsam diye çok ince hesaplar yaptım birşekilde ulaştım evime. Temizlendim paklandım, Kokular süründüm geçti neyse!!!  Ama siz siz olun yağmurda luzumlu değilse dışarı çıkmayın hele ki İstanbul'da !
Birde unutmadan yağmurda şemsiye taşıyan vatandaşlar sizlere sesleniyorum! Şu şemsiyeyi kullanırken iki kere düşünün. Her yanımdan geçen vatandaş şemsiyesini yeni aldığından mıdır nedir gösteriş yapar gibi sivri demirlerini gözüme sokacaktı nerdeyse! Bu şemsiyeleri satarlarken birde kullanma talimatı verilmeli bence.
Velasıl bunlar benim dün yaşadığım fakat etkisini üzerimden bugün atabildiğim olaylardı paylaşmak  istedim sadece ...

6 yorum:

Pabuc dedi ki...

durun durun önce ben yazacam durun dedimmmm bi kova su atarım üzerinize dağılın nannn :P

İstanbulla ilgili olması hayallerde kalmış temennilerin çok hoş ..hani gökkuşalları felan :)
Ama bir de gerçekler var artık yağmur deyince önce İstanbul aklımıza gelir oldu ee ne diyelim bunun suçluları kmse onların vicdanlarına havale edelim bu durumu..Herkes işini iyi yapsa heralde sorun olmazdı diye düşünüyorum ve neyse siyorum....

Ayrıca başına gelenlerin pişmin tavukla aynı paralelde olması üzücüymüş :) zaten hep böyledir bir kere terslik gelince peşpeşe gelir işte o zaman sabretmek bayaaaa bi erdem işi oluyo:)

SAygılar efendm....

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

1.dereceden duyarlı papuç diyorki :)))
Teşekkürler papuç güzel yorumun için.
Benim ki bir temenniydi belki de ütopya! İstanbul istanbul olalı hiç görmedi böyle rezilllik. Başıma gelenleri dün,pişmiş tavuk duysa haline şükreder,ocağın altını biraz daha açılmasını bile isterdi.
Sabırrr çektim bende. Vurdum kendimi yazıya böle işte...

SEvgilerimle...

Pabuc dedi ki...

ocağın altının biraz daha mı açılmasını isterdi :)))))))))))))))) koptummm

đerkenαя dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Baya sıkıntılı bigün olmuş sizin için :)) Umarım tekrarı olmaz. Mevla sabrınızı ölçmüştür belki..
Baki sevgiyle..

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

''đerkenαя''
Çok Teşekkür Ederim. Evet çok sıkıntılıydı :))
Şükür geldi geçti.
Mevlam böyle şeyler kimseye yaşatmasın.

SEvgiler...

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

''Papuç''beterin beteri varmış derdi. Beni bi görseydi hayvanat aynen öle düşünürdü.