2 Ocak 2010 Cumartesi

YAPCAK BİŞEY YOK





         Mukadderat, yapcak bişey yok ...
         Nedendir bilmem  son günlerde sıklıkla kulandığım bir cümledir. Nerden dilime dolandı bir bilsem!
Arkadaş başından geçen bir olayı (önemli veya önemsiz ) uzun uzun anlatıyor ben süper dinleyici poziyonunda yerimi çoktan almışım. Cümleye noktayı koymuştur artık.
Ve benden gelen cevap yalnızca şöyledir :
Mukadderat, yapcak bişey yok :))) Bu sözü söylerken o kadar çok eğleniyorum ki anlatamam.
Yapcak çok şey var aslında , belki biraz sonrasında muhtemelen yapıcamda ama bu sözü sarf etmeden yapamıyorum çok tuhaf dime?  Bu laf bir de öyle yerlerde kullanılır ki harbiden de yapacak bişey olmaz o an! Kendini teseli edebileceğin ancak kendinden teyit aldığın zamanda seni rahatlatır bu sözler.
   Düşünsenize siz ciddi ciddi birşeyler anlatıyorsunuz ,karşınızda ki  kişi ''mukadderat,yapcak birşey yok '' diyip duruyor. .Çok sinir bozucu dime? Sinirlendim bak şimdi kendime !
demişim bir kere artık ''yapcak bişey yok'' :))
Annem gelirken ekmek al evde hiç ekmek yok diyor ''yapcak birşey yok'' diyorum :)) Bir bayan arkadaş ''Çok kilo aldım bu sıralar, nasıl zayıflayabilirim'' diye  sordu bana. İstemdışı yapcak bişey yok dedim! Çok bozuldu :)))  İşte bunun gibi bir çok  zamansız yerlerde istemdışı kulanınca   bu sözleri çok fena oluyor yaaee.
Cepte beş kuruş para yok ,yaş geldi geçiyor artık birşeyler yapmalı artık diyorum. Sonra işin içinden çıkamayınca yine aynı sözlere sığınıyorum.
''Mukadderat, yapcak bişey yok''
Uzun süreli seni götürmüyor bu laflar ,  bir yerden sonra ister istemez birşey yapasın geliyor.
 Bir  olumsuzluk bildiren bir cümle bu kadar mı pozitif hissetirebilir insanı. Şşaşştımm kaldım kendime  haa. Yerinde zamanında kullanırsam daha güzel olcak bu kelamları, yoksa bir gün başıma ciddi bir şey gelcek.
  Elinin kolunun bağlı olduğu durumlar olabilir, çaresiz kalırsın ama yine  ufak bir kırıntı da olsa  her zaman yapcak birşey vardır.Benim gibi kestirip artırmayın lütfen.
 Daha çok şey yazacaktım. Bu absürt durumumla alakalı ama  klavyeye temas eden yerlerime ivme geldi. Mukadderat diyelim , yapcak birşey yok! Yoksa yoktur diycek söze de artık gerekte yok ...

13 yorum:

MizahiGeveze dedi ki...

Ben de şans eseri yazıyı gördüm ve okudum.Güzel bir izlenim. Mukadderat gerçi. Yapacak bişey yok :D

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

''Bora-MAN ''
Teşekkürler hoş yorumların için.
dediğin gibi, mukaderatt yapcak bişey yok :))

SEvgiler

Bubu dedi ki...

Hello Friend, I love love love your blog, it‘s very interesting!!! I really like your style!! i‘ll visit you many times for sure honey.

Pabuc dedi ki...

Ben de ''ah canımm kıyamam'' lafına çok gülerim..Ya zaten neye neden kıyacaksam ''ahh canımm kıyamam'' deriz bazen, şaka gibi:P Abi ben karşımdaki haketmişse öyle bi kıyarım ki kasaplar bile kıskanır :P

Bir de ''hı hı '' var ölüyom bu seslenmeye..Bi kelime bile olamayan ''hı hı'' insanı kurtarmayı öyle güzel becerir ki...Karşınızdaki (eğer kafadengi bi arkadaşınız değilse tabi) bişeyler anlatır ve siz ilgilenmiyorsanız bi ''hı hı '' dersiniz işin içinden çıkarsınız:P Benim gibi kötü birinin işine çok yaramıştır ''hı hı''

Mukadderat...doğrudur da yapacak bişeyler olmaması kaçamak cevaplara girer ''hı hı '' gibi :P

Varın sağlıcakla kalın sayın blog sahibi...

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

''papuç''
Ah canım kıyamam, lafına bende dikkat ettim giderek yaygınlaşıyor.
Kurban olayım ben sana sözüde öyledir. kuru kuruya kurban olmak rahbet görmeye başladı.
papuç o ''hı hıı'' ları bende çok kullanıyorum ya :p bazen dinlemiş gibi gözüküyorsun karşındakini ama sen orda değilsindir.
Mukadderat arkadaşım, yapcak bişey yok :))

SEvgiler...

Eliza Doolittle dedi ki...

Mukadderat ne harika laftir diil mi...tam konu karmasiklastiginda cikartiverir insani isin icinden hooop :)
Ve tabii ki papuc hakli. Hi hi :)

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

''Eliza Doolittle ''
Her derde deva bir sözdür itinayla tavsiye edilir :))

Teşekkürler yorumunuz için.

SEvgiler
SAygılar...

homeless dedi ki...

bu yaziyi okurken Seriouus un bu yazi aklima geldi
benzestirdim belkide

http://seriouus.blogspot.com/2010/01/kral.html

daha sik gorusmek umduyla

Tazekahve dedi ki...

İşin kötü yanı ben de alışabilirim şu saatten sonra.Rahatlatıcı etkisi dikkatimi çekti sayende :)Mukadderat,yapacak bişey yok ...İyiymiş :))

Tazekahve dedi ki...

Bu arada tanışır tanışmaz ödül vermek te tuhaf ama verdim gitti işte.Bloğumda bir ödülünüz var gelir alırsanız sevinirim :)

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

Çok Teşekkür Ederim Taze kahve. Tarafınızdan Ödüle layık görülmek beni çok mutlu etti. Eksik olmayın.
Teşekkürler tekrar.

SEvgiler,
SAygılar...

Hayattan Azıcık dedi ki...

Ben daha teşvik edici giriyorum durumlara dertse anlatılan ''her şerde bir hayır var'' çok sık kullandığım bir söylence mesela birde ''takdiri ilahi'' yaa bu ölümden sonra söylenmiyormuydu nereden çıktı? ama yok çıkıyor ağızdan takdiri ilahi. Birinin ağzımı kapatması yakındır illa ki :)
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bazen bazı insanların kendı sorumluluklarından , kendını günahlarından arındırmanın yoludur #yapacak bir şey yok# , hayır efendim yapacak çok şey var , sen yeterki bencıl olma , Allahtan kork ve gereğini yap bak o zaman nasılda yapılabilecek çok şeyın olduğunu göreceksin..