5 Aralık 2009 Cumartesi

Şizofren Danalara Ne Oldu ?



Ot yiyerek zayıflansaydı inekler tığ gibi olurdu :))  
Diye bir duvar yazısı ile satırlarıma başlamak istedim.
            Deli dana ile başlayan salgın hastalıklar serisi , kuş gribiyle devam ederek bizleri epey bir şaşırtmıştı o zamanlar. İnekler neden delirmişti ? Bir bilene sorulmalıydı ama  bilen de yoktu ! Peki şu an ruh sağlıkları düzeldimi o şizofren danaların??
 Hatırladığım bir şey var ki o zaman et fiyatları almış başını gitmişti. Sonradan kendi yemimize,meramıza güvenmez olduk ithal etler aldık elin gavurundan !
   Akabinde kuş gribi diye birşey çıkardılar, kuşlar gezdiği ülkelere virüs taşıyormuş, Çok gezen pabuç bok getirir derler anadoluda :)  demek ki  ondan kapmış virüsü.  Neyse bu olaydan sonra bir çok kanatlı hayvan telef edildi. Hiç pahasına !
Kanatlı hayvan sektörü yerle bir oldu. Yine fiyatlar aldı başını gitti olan yine mahsum halka oldu.
        Hepsi geldi geçti derken şimdi de domuz gribi çıktı. He bunun öncesinde kene diye bir hayvanat türünden de  tehdit yedik onu atlamış olmayalım! Hep kışın bir salgın tehditi beklerken yaza özel bir korkulu rüyamız daha olmuştu  oda keneler. Kene yüzünden piknikte rahat oturamaz,sere serpe çimlere uzanamaz olmuştuk, Kenelerim korkusundan paçalarımızı çorabın içine verirken kendimizi bir nebze güvende hissediyorduk bunu yaparken farkında olmadan bir sonraki yılın modasını çoktan yaşamaya başlıyorduk.
 Mevsimler değişti malum önümüz kış. Havalarda giderek soğumaya başladı nezle oluyoruz,soğuk alıyoruz ister istemez. Bizim kendimize özgü gribimiz zaten vardı yıllardır uslu uslu sümüğümüz akar bizde hiç erinmeden silerdik. N bir panik yapar nede korku yaşardık. Bilirdik ki ilaçla 4 gün  ilaç almadan ayak üstü 1 haftada kırgınlığı üzerimizden atardık.
Flaş flaşş  flaşşşş Domuz gribi son gündemimiz,Meksikadan başlayarak diğer ülkeleri telef etti sıra bizede geliyor diye haberler hızla yayılmakta. Ne bir önlemini bilen var? Ne de  aylar öncesinden ucuza ihale edilerek alınan aşının içindeki maddeleri tam açıklayacak uzman var. Sağlık Bakanlığı yine bakakaldı, çok hazırlıksız yakalandı.  Domuz dinimize göre haram değil miydi? Ne arıyor bizim ülkemizde?
Müslüman mahallesinde salyangoz satmaya niyeti olan birileri mi var acep??
Diğer Hayvanat çeşitlerinden arındırılarak oluşan griblerde bir çok sektör batmışken bu kez domuz gribiyle hangi sektör rant sağlayacak hangi sektörler iflasın eşiğine gelecek merakla bekliyoruz. İlaç sektörünün kazanacağı zaten belli ama başka kimlerin ne planı var bilmek isterim.
Bir diğer merak etiğim şey ise ; Deli dana,Kuş gribi,kene,domuz gribi derken 20010-2011 yılına damgasını vuracak hastalığın adını göğsünü gere gere taşıyabilecek hayvanın adını acayip şekilde merak ediyorum. Hastalıklarla hayvanat bahçesine çevirdiler güzel ülkemizi, Korkudan ağız tadıyla hapşıramaz olduk bea!!
            Herkes bir tahminde bulunsun bakalım  kim bilecek ??? Kimin tahmin ettiği hayvan hastalığa yenik düşüp, şanslı virüsü diyar diyar gezdirecek? Bu doğru tahmini ile gönülleri fethedecek olan kişi kim olacak.
           Bir sonraki hayvanın türü ;  koyun mu olur? köpek mi ? yoksa bu kez süpriz yapıp denizden mi çıkar  bu hayvan ?? Tüm bunların cevabını Seneye bugün ölmez de yaşarsak hep birlikte görecegiz...

4 yorum:

Pabuc dedi ki...

Bana söz hakkı doğmuş diye yazıyorum :P Dimek öyle çok gezen papuç.....:))) bunuda duydumya 10 yaşıma daha girdim:P

Şimdi benim fikrime göre bu hastalıkları çıkaran 2 ayaklı hayvanlar( ki bunlar dışardan bakıldığında insanı çok andırıyorlar:P) kendi ürettikleri virüsleri dünyaya salarken zavallı hayvanların isimlerini kullanıyorlar olay bu kadar basit...Bu durumda virüsü üreten ,daüıtan ve ilaçlarını bulduğunu söyleyip satan iki ayaklı hayvanatlar hep kazanıyor hep kazanıyor...
Mesela ben şu an gribim ve adına gergedan gribi koydum virüs bana ait değil ama asla kendinme domuz gribi oldu dedirtmem :P
Birileri senaryo yazıyo ve insanlarıda oyuncu olarak kullanıyor hemde hiç ücret ödemeden...

Birde bence bundan sonraki hastalığın başrol oyuncusu hayvan DEVE...demedi demeyin ben de Devenin Bale Papucuysam bişey biliyorum da söylüyorum :P

Varın sağlıcakla kalın..
not:Giriş cümlesine yani duvar yazsına bayıldım...

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

Papuç:)))Hiç aklıma gelmemişti falla.
kusura bakma o deyiş Seyyar papuçlar için söylenirmiş anadoluda.öyle derlermiş bende annemden işittim bu lafı :)))
Geçmiş olsun bu arada. ALLAH şifa versin. Domuz gribi diye birşeyi bende kabul etmiyorum. Harama uzanmadığımız bi hastalık kalmıştı zaten. Deve olabilir mi? Seneye böle bişey çıkarda adına deve gribi derlerse ne gülerim heaa :)) hemen seni bulup yorum yazarım,papuç müneccim olmuş diye :)))
Değerli yorumunla yazımı şenlendirdiğin için teşekkürler Papuç.

SEvgiler,
SAygılar...

Pabuc dedi ki...

Lafı bile olmaz sizler güzel yazılar yazdıkça ben gelip yorum bırakmaya devam ederim yeter ki birileri çıkıp beni dama felan atmasın :))

Saygılar...

Blogger dedi ki...

BUGÜNE PARA İNDİRMEYİ BAŞLAMAYIN

ŞİMDİ TIKLAYIN